Haber

Sürüş Etkisi: Mercedes-Benz E 300 D Coupe 4MATIC AMG

Mercedes-Benz ailesinin kapsamlı makyaj operasyonundan geçen E Serisi model gamının özel coupe üyesi E 300 D Coupe’nin 4MATIC versiyonu ile sayfalarımızda yerini aldı.

Sedan versiyonunun farklı motor seçeneklerine rağmen güncellenen model ailesinin 4MATIC çekiş sistemi ve AMG donanımıyla donatılan 300d versiyonu ülkemizde satışa sunulan tek motor seçeneği olma özelliğini taşıyor. Model ailesinin cabrio versiyonu, yine Coupe kardeşi ile aynı ve tek motor seçeneğiyle sunuluyor. Mevcut dizel motora ve hafif hibrit teknolojisine sahip olan, geliştirilerek yerini aldığı modele göre daha verimli hale getirilen modelin genel özelliklerine geçmeden önce tasarımına bir göz atalım ve tasarım imzasını hatırlayalım. Mercedes-Benz.

Tasarım

İlk olarak 1968 yılında o yıla özgü Stroke Eight Coupe takma adıyla tanıtılan modelin izninden gelen ve 50 yılı aşkın bir geçmişe sahip olan Mercedes-Benz E Serisi Coupe, öncelikle coupe benzeri, coupe biçimli seçenekler sunuyor. , vb. Tam tersine gerçek bir iki kapılı ve dört kişilik bir coupe olarak adını hak ediyor.

Güncelleme ile birlikte ön kısımda daha sportif bir yüzle karşımıza çıkan modelde standart olarak sunulan tamamı LED farlar daha ince bir tasarım çizgisine kavuşurken, LED stop lambalarının iç tasarımı yenilendi. Modelde Ultra Range uzun far dahil Multibeam LED teknolojisine sahip farlar da opsiyonel olarak tercih edilebiliyor. Markanın yeni nesil araçlarında dikkat çeken ve oldukça beğenilen baklava kesim ön ızgara test aracımızda da kullanılmış ve ön kısma dinamik bir katkı sunuyor. Krom noktalar ve marka logosu ön kısmı tamamlarken kusursuz coupe profili etkileyici bir görünüm sunuyor.

Profile ek olarak ince camların krom çerçeveleri ve özel beş kollu tasarıma sahip 19 inç alaşım jantlar dinamik bir etki sağlıyor. Arkada ise ince ve yatay stop lambaları, geniş çift egzoz çıkışları ve bagaj kapağının ortasındaki arka görüş kamerasını gizleyen Mercedes-Benz yıldızı hayranlık uyandıran ve prestijli bir görünüm katıyor.

4844mm. uzunluk, 1860 mm. genişlik ve 1432 mm. 2873 mm yüksekliğindeki model. 405 litrelik bagaj hacmi bu sınıf için oldukça makul bir rakam. Merkezi kilitleme dışında bagaj kapağını torpido gözündeki bir düğme ile kilitlemek de mümkündür.

iç mekan

Güncelleme ile birlikte şimdiden beğenimizi kazanan iç mekan ve kokpit tasarımında bazı küçük dokunuşlar dikkat çekiyor. Gösterge panelinin üst kısmı yüzer gibi görünür ve kapılarla bütünleşen özel bir dekoratif kesimle desteklenir. Yeni açık damarlı gri dişbudak ağacı, mat ahşap ve açık tonlu karbon görünümlü alüminyum kaplamalar, iç mekanda kalite hissini destekliyor.

Şık kokpit tasarımını destekleyen yeni direksiyon simidi, daha fazla fonksiyon sunan teknolojik bir görünüme sahip. Bu yeni direksiyon simidi artık otonom sürüşte ellerin direksiyon simidinde olup olmadığını kapasitif olarak algılıyor. Sürücünün elinin bir süre direksiyona değmediğini algılayan sistem uyarı bildirimi başlatıyor. Sürücü tepki vermezse sistem acil durum frenini etkinleştirir.

Akıllı uyarlanabilir koltuk ayarı, güncelleme ile konforu artırır. Bilgi-eğlence sistemi üzerinden sürücünün boyu sisteme girildiğinde, sistem koltuğu uygun konuma ayarlar.

Modelde en güncel bilgi-eğlence sistemi olan MBUX yer alıyor. Sistem, bir merkeze geldiklerinde geniş ekran görünümü oluşturan iki adet 12,3 inçlik ekrandan oluşuyor. Parlak grafiklere sahip sunum, sezgisel kontrol yapısını daha anlaşılır hale getirir.

motor ve performans

Markanın entegre marş alternatörlü mevcut dizel motor teknolojisi, çok sayıda sürüş destek sistemine sahip test aracımızın merkezinde yer alıyor. 48 voltluk elektrik sistemi, 265 HP güç ve 550 Nm torka sahip 1993 cc dizel motoru temel alan entegre marş jeneratörünün anlık ek 22 HP ve 250 Nm torkuyla besleniyor. 9G-Tronic şanzımanlı araçta bulunan 4MATIC çekiş sistemi sayesinde her türlü yol yüzeyinde güvenle gezinebilirsiniz.

Hızı 250 km/s’de sonlandırılan araç, 0-100 km/s hızlanmasını 6.4 saniyede gerçekleştiriyor. Aracın bugünkü fiyat etiketi ise 5 milyon 146 bin TL.

Teknik Özellikler

Deplasman: 1993 cc

Maksimum güç: 265 HP – 4200 rpm

Maksimum tork: 550 Nm – 1800-2200 rpm

En yüksek hız: 250 km/s

0-100 km/s: 6.4 saniye

Şanzıman: 9G-Tronic

Dingil mesafesi: 2873 mm

Boyutlar (uzunluk/genişlik/yükseklik): 4844/1860/1432 mm

Ağırlık: 1895 kg

Bagaj hacmi: 405 litre

Tüketim (dış/iç/ortalama): 8,3/6,2/4,9/ 100 km

Emisyon (CO2): 151 g/km

Test aracı fiyatı: 5.146.000 TL

Metin: Başkan Canözer & Fotoğraflar: Medicon

Yer: Kurtköy – İstanbul

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

burhaniyehaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu